czwartek, 28 maja 2015

Aktualny wygląd akwarium 450l - Malawi


Jak ostatnio pisałem moje akwarium przeszło szereg zmian i jest przygotowane pod pielęgnice z jeziora Malawi. Wiem, że układ nie jest jakiś zachwycający, ale mi się podoba. Jak zwykle na żywo wygląda o wiele lepiej.

Uprzedzając pytania: plamy na pierwszym zdjęciu po prawej to nie brudna szyba, tylko rysy, które zrobiłem dawno temu skrobiąc jakimś beznadziejnym czyścikiem. Zanim się zorientowałem miałem już mocno porysowaną szybę. Dlatego ostrzegam. Lepiej kupić dobrej jakości czyścik magnetyczny (najlepiej taki, który wypływa po oderwaniu się od szyby) i uważać, żeby nie zabrudzić go piaskiem.

W najbliższym czasie w akwarium zamieszka spora grupa pielęgnic. Tylna szyba akwarium jest pomalowana z zewnątrz czarną farbą. Wygląda to naprawdę nieźle.

Część kamieni to wapienie (z tyłu w grupie po prawej stronie). Mają na celu alkalizowanie wody (utrzymywanie wyższego pH).

Może na zdjęciach tego nie widać (brak skali porównawczej), ale akwarium jest spore (150 cm długości, 60 cm wysokości, 50 cm szerokości). 


2 komentarze:

  1. Witam, jakiej farby użyłes? :)
    zmywalnej czy nie?:D

    OdpowiedzUsuń
  2. Zwykłej farby akrylowej. Odtłuściłem szybę i trzyma się do tej pory, nie ma żadnych odprysków, a to już ponad 2 lata.

    OdpowiedzUsuń

Popularne posty