czwartek, 14 stycznia 2016

Denitrator - cudowny wynalazek


Denitrator działa u mnie już ponad pół roku. Dokładniej można o nim poczytać w innym poście:
http://akwarystyka-moja-pasja.blogspot.com/2015/05/denitrator-start.html

Jestem naprawdę zadowolony. Z denitratora wypływa woda zupełnie pozbawiona azotanów i azotynów (NO3 i NO2). Aktualnie w akwarium jest około 10mg/l azotanów. Przepływ 100 litrów na dobę usuwa z akwarium 20mg/l azotanów tygodniowo! Woda z denitratora ma też inny kolor. Jest kryształowa (zupełnie przezroczysta) a ta w akwarium ma jednak lekkie zabarwienie.

Nie spodziewałem się, że będzie to tak rewelacyjnie działać. Oczekiwałem raczej ciągłej regulacji i pilnowania a nic takiego nie muszę robić. Przepływ przez denitrator też jest stabilny. Chyba dzięki temu, że nie ma żadnych zacisków i dławienia przepływu, tylko mały filtr wewnętrzny jest cyklicznie załączany.

Polecam wykonanie denitratora w tych akwariach, gdzie jest problem z azotem. W Malawi sprawdza się idealnie. Najważniejsze to możliwość precyzyjnej regulacji przepływu. Bez tego nie ma co marzyć o poprawnie działającym denitratorze.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Popularne posty